Your everything to me - Chapter 1

Hallå där,Mitt namn är Angela men jag kallas Angie.
Jag är 18 år från Svergie.
Min pappa hittade ett perfekt jobb i England.
Så vi ska flytta dit.
Jag kan fortfarande inte förstå att jag måste lämmna mina vänner,skolan mm.
_________________________________________________

-Har du packat klart?frågade mamma.
-Jupp!När går flyget?
-Om 2 timmar men vi åker till Arlanda om en halvtimma.
-Okej.
Min mamma var ganska glad över det här eftersom vi skulle bli grannar med hennes ungdomsvän,eller rättare sagt bästa vän.
Jag la ner min Ipod i väskan,åt lite frukost och sen skulle vi gå.
jag hade på mig sweetpants och en tisha.
Jag ringde min bästavän Sanna och tog ett farväl för sista gången.
Vi både grät.
Vi hade vart bästavänner ända sen dagis.
-Vi måste gå nu! Planet har kommit. hörde jag min pappa säga.
Jag sa hejdå till Sanna i luren gick jag till Mamma och pappa.
-Tänk vad roligt det kommer bli Angie!
-Mm för dig ja.
-Men Angie,säg inte så! Du kommer skaffa vänner och gå på världens bästa gymnasium!
-Vi får väl hoppas det.
Jag satt brevid min lille bror Pontus.
Han är 12.
Jag satte på ipoden och lyssnade på 'remebering sunday' av All time low.
När den var slut bytte jag till 'Tonight Tonight' av hot chelle rae.
Efter timmar av flygande var vi äntligen framme.
Det snöade här.
vi tog ner våra saker och tog en taxi till vårt nya hem.
Vi gick in och jag nästan tappa hakan..det var ENORMT!
Och väldigt fint också!
- Juste! Ditt rum sa pappa
Han ledde mig till det och sa stolt att han hade designat det själv.
Jag var för upptagen med att tappa hakan.
-Gud vad fint det är!Tack pappa! sa jag och gav han en kram
-Ingen orsak älskling!
-Vart är mitt rum? sa Pontus och avbröt oss.
-Ja juste! Kom så visar jag dig!
de gick därifrån medans jag hållde på att utforska rummet.
Pappa hade köpt så många ashäftiga grejer! Till och med en Mackbook!
Allt var typ redan fixat.
Vi behövde inte jobba en enda minut.
Efter ca 2 timmar ringde dörrklockan.
Jag hörde jag en obekant men ändå bekant röst säga:
-Hej Elisabeth (Min mamma)! Gud vad längesen det var!
Jag förstod efter en stund att det var mammas bästis.
Jag gick till nerevåningen där de var och hälsade.
-Hej Stephanie! sa jag och hälsade.
-Hej!Längesen man såg dig Angie!
-ja haha sa jag och log lite.
jag var påväg och sätta mig i vardagsrummet när jag hörde någon säga
-Lite ohyggligt och bara gå ifrån när du inte hälsat på alla.
-Och du är?
-Zayn och du?
-Angie
-Kul att träffas Angie
-Visst. sa jag och fejk log.
Zayn hade svart hår och bruna ögon.
he had a british accent :P
Vi alla satte oss ner i vardagsrummet.
Stephanies man var inte med så min pappa hade ganska tråkigt haha!
-Du Angie! Kan du inte gå ut med Zayn så att vi får prata ifred? sa min Mamma
-Men vi har ju inte stört er!
-Gör bara som jag säger sa hon och gav mig en blick.
-Okej okej sa jag och suckade.
Jag ställde mig upp och hämta min jacka.
-Kommer du eller? frågade jag Zayn
-Mm visst
Vi tog på oss skorna och jackorna och gick ut.
-Så...Berätta om dig själv? sa Zayn efter vi gått en bit.
-Varför?
-Åhh kom igen..Vi gör något istället föratt bara vara tysta.
-Okej då. Jag heter Angie,jag är 18år.Jag är född och uppvuxen i Sverige...Och jag gillar inte att bli kallad ohygglig. Det sista sa jag med en väldigt irriterad röst.
-Ehh...Jag är född i England.J Jag bodde i Sverige tills jag var 7 sen flyttade jag.
Min pappa är död oc-
-Är din pappa död?sa jag med en chockad röst. Jag kom ju ihåg hans pappa jättebra...
-Mmm han gick bort 1 år sedan sa Zayn
jag hörde hur han hade gråten i halsen n'r han sa det.
-Jag beklagar sorgen sa jag och försökte låta vänlig
-Äsch det är lungt.
Han log lite smått..shit hans leende var verkligen fint.
-Iallafall...och så är jag med i ett band,one diretion. Vi har precis släppt vårat första album.
-Fett coolt ju!
-Ja haha sa han och log.
Vi gick tillbaka efter en stund.
Zayns mamma hade redan gått hem så Zayn gick hemmåt och jag med.
-Bra att du kom Angie sa pappa! Vi ska precis äta.
-Vad blir det?
-vi har beställt hem pizza eftersom vi inte hunnit handa något.
-Jaha!Okej..
-förresten är det film kväll idag!
-Okej,vem valde film?
-Pontus
jag gick snabbt upp och tog en dusch.
Sen gick jag ner och vå kollade på 'Grown Ups'.
Awesome film!
___________________________
Tja! Novellen är ganska dålig just nu men vill inte att allt händer i första kapitlet!
Kommentera gärna vad du tycker!

Kommentarer
Postat av: feffe

JÄTTEBRA :)

2011-12-18 @ 18:04:33
URL: http://starstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0